קופת גמל להשקעה עתידית – למי זה יכול להתאים?

לקראת סוף 2016 אפשר משרד האוצר לגופי הפנסיה והחיסכון להציע ללקוחותיהם מוצר חיסכון חדש – קופת גמל להשקעה. זוהי קופת גמל לכל דבר – עם מסלולי חיסכון מגוונים ועלויות ניהול נמוכות יחסית למוצרי השקעה אחרים – המציעה הטבות ייחודיות.

לקופת הגמל להשקעה היתרונות הבאים:

  • דחיית מס על הרווחים
  • מתאים לכל גיל
  • כספים נזילים תמיד
  • ניהול השקעות באיכות של קופת גמל
  • מעבר בין מסלולים ללא אירוע מס
  • פטור מלא ממס לחוסך שימשוך את הכסף כקצבה בגיל פרישה

תקרת ההפקדה השנתית לקופת גמל להשקעה היא 70 אלף שקל לחוסך בודד. כך למשל, ניתן לנהל קופת גמל להשקעה למשפחה בת חמש נפשות – ולהפקיד בה 350 אלף שקל בשנה, מה שהופך אותה לאלטרנטיבה מעניינת לניהול תיק השקעות בשווי של עד 500 אלף שקל, לפוליסות חיסכון, לחסכונות לילדים ולניהול פיקדונות בנקאיים.
כאשר החוסך מגיע לגיל 60, הוא יכול למשוך את הסכום שנצבר כקצבה – וכך ליהנות מפטור ממס רווחי הון. באפשרותו גם למשוך את הסכום כולו או חלק ממנו בבת אחת (משיכה הונית) ולשלם מס רווחי הון של 25%.
כל אחד יכול לחסוך בקופת גמל להשקעה, וגם בסכומים נמוכים יחסית. כך למשל, ניתן לעשות הוראת קבע חודשית או להפקיד כספים באופן חד פעמי, ואף לשלב בין האופציות.

לכן, קופת גמל להשקעה מתאימה למגוון סוגי חיסכון. כך למשל, מי שמבקש לחסוך לטווח הארוך, בנוסף לחיסכון הפנסיוני שלו, יכול להעביר אליה סכום קטן מדי חודש, או להפקיד בה מדי שנה – וליהנות מהתשואה המצטברת לאורך שנים ארוכות. מי שמבקש לחסוך לטווח קצר יותר, יכול להפקיד בה סכומים גבוהים יותר, ליהנות מהתשואה – ולמשוך את הכסף בכל עת, בלי לשלם קנס על יציאה מוקדמת (יש לשלם מס רווחי הון של 25%).
ניתן גם להפקיד כספים עבור כל אחד מבני המשפחה עד תקרת ההפקדה השנתית, כך שכל המשפחה תהנה מהטבת המס המגיעה למפקידים בקופת גמל להשקעה.
על מנת לבדוק כיצד גם אתם יכולים ליהנות מהיתרונות של הפקדה לקופת גמל להשקעה, מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי ולבחון את האפשרויות השונות.